Pyöräsuomi panostaa ulkomainontaan sesonkiaikoina
Polkupyörien sähköistyminen on ollut viime vuosina iso trendi ja tämä näkyy myös mediamarkkinassa mainostavien pyöräliikkeiden määrässä. Tampereelta ponnistava Polkupyöräkauppa Pyöräsuomi on yksi säännöllisesti ulkomainontaa käyttävistä alan toimijoista. Pyöräsuomen toiminta painottuu verkkokauppaan, mutta yritykseltä löytyy myös polkupyöriä esittelevä näyttelytila Tampereen Verstaankadulta.
Pyöräsuomen ulkomainoskampanjat voi jakaa kahteen eri kategoriaan:
1. Kevätsesonkeina käytössä on pidempiaikaisesti näyttäviä Pirkanmaan alueen mediapintoja, kuten Pirkkalan Huovin mediataulu. Ytimekäs ja yleisluontoinen ainoastaan brändit ja ydinviestin sisältävä mainossisältö toimii brändimainoksena ja samalla herättelee sesonkiin. Samoissa mediapinnoissa pitkäjänteisesti toistuva mainos näkyy toistuvasti samalle kohderyhmälle ja saa näin huomioarvoa.
2. Pyörien koeajopäiviä mainostettaessa on käytössä ollut tapahtumamainonnasta tutut askelmerkit. Kampanjaan on haettu mahdollisimman laaja alueellinen peitto Pirkkalassa, Nokialla ja Tampereella tapahtumaa edeltäville päiville. Mainoksen sisältönä toimii ainoastaan mitä, missä ja milloin.
Pyöräsuomen kauppias Mika Vaskelainen pitää ulkomainonnan vaivattomuudesta.
-Olemme panostaneet jo pitkään ulkomainontaan. Koemme sen toimivaksi, minkä lisäksi mainoskanava sekä Medialiigan kanssa toimiminen on ollut meille helppoa. Myynnin yhteyshenkilö Marko on oppinut tuntemaan minut ja yrityksemme, osaa kontaktoida oikeaan aikaan ja tiedän saavani meille sopivan tarjouksen. Saamme myös sovittua kampanjat hyvissä ajoin ja käynnistettyä ne joustavasti kun meidän sesonki starttaa.
-Erityisesti sesonkiaikoina mainostettaessa on tärkeää, että voimme keskittyä liiketoimintaan ja markkinointitoimet eivät työllistä meitä tällöin liialti. Sesongin alku riippuu keleistä ja on kiireistä aikaa, joten onneksi Medialiigan suunnasta huolehditaan, että meidän mainokset on ajoissa esillä.
-Mainokset olemme pitäneet yksinkertaisina ja tuoneet esille toimintamme lisäksi korkeintaan edustamiamme brändejä. Ulkomainonnan rooli on lisätä tietoisuutta meistä ja nostaa kiinnostusta tuotteistamme yleisellä tasolla. Muut kanavat ja oma asiakaspalvelumme hoitavat sitten oman osuutensa.
Pyörien sähköistymisellä on ollut oma osuutensa alan markkinointipanostusten määrässä.
-Sähköpyörien myötä on tullut kokonaan uusi tuotekategoriansa ja sitä mielellään myös tuomme esille, koska sähköpyörä on monelle täysin uusi tuttavuus. Tuotteena tuo yleistyy kovaa vauhtia ja työsuhdesähköpyörät ovat vielä lisänneet suosiota.
-Mikäli minkä tahansa polkupyörän hankinta on ajankohtainen, niin tutkaile verkkokauppaamme, tule käymään tai ole suoraan yhteydessä. Palvelemme mielellämme!
Pyöräsuomen verkkokaupan löydät täältä.