Ulkomainonta tavoittaa massamediana lähes kaikki suomalaiset
Yleistä ulkomainonnasta
Ulkomainonta on käytännössä kaikki kodin ulkopuoliset mediat.
Termit OOH (Out of Home) ja DOOH (Digital Out of Home) tiivistävät hyvin mistä on kyse. Ulkomainonta tavoittaa kuluttajat esimerkiksi tienvarsilla, joukkoliikenteessä, liikuntapaikoissa, kaupoissa ja ostoskeskuksissa. Mainospinnat vaihtelevat pienistä staattisista tulosteista näyttäviin digitaalisiin mediapintoihin. Medialiiga on erikoistunut suuriin digitaalisiin tienvarsinäyttöihin, jotka sijaitsevat vilkkaiden väylien varsilla. Ulkomainonta on mainoskanavista kattavin, sillä se tavoittaa 97 % suomalaisista viikoittain. Kyseessä on tasaisesti kasvava media ja vuonna 2023 Suomen ulkomainosmarkkinan koko oli 84,6 miljoonaa euroa, 6,3 % kaikesta mediamainonnasta (Kantar). Ulkomainosalan edustajana Suomessa toimii Suomen ulkomainosliitto.