Suomen Autohuollon avajaismainonta ylitti odotukset
Oulussa ja Tampereella toimiva Suomen Autohuolto Oy avasi Tampereen Lielahteen uuden merkkikorjaamon 25.8. ja näkyi aiheen tiimoilta laajalti Tampereen seudulla. Yritys toimii lukuisten automerkkien valtuutettuna huoltoliikkeenä ja työllistää kaikkiaan yli 100 henkilöä.
Ulkomainoskampanja oli mitaltaan 2 viikkoa päättyen avajaispäivään. Kohderyhmänä toimi autoilijat laajalta alueelta Pirkanmaalla, joten mediatauluja valikoitui mukaan Tampereen lisäksi myös Nokialta ja Pirkkalasta. Mainoksena toimi selkeän informatiivinen sisältö, jossa tuotiin esiin avajaisetuja sekä avajaisten ohjelmaa ja ennen kaikkea sitä, milloin avajaiset ovat.
Kampanja sai mediatauluissamme kaikkiaan lähes 70 000 näyttökertaa kahden viikon aikana. Laaja kattavuus yhdistettynä osuvaan kohderyhmään sekä toimivaan mainossisältöön tuotti erittäin onnistuneen lopputuloksen. Alla Suomen Autohuolto Oy:n operatiivisen johtajan Jukka Koskisen ajatuksia.
Mainonnan teemanne oli uuden toimipisteen avajaiset, kerrotko aiheesta hiukan?
-Merkkikorjaamomme on vakiinnuttanut asemansa Tampereen alueella viimeisen 10 vuoden aikana. Toiminta on laajentunut tasaisesti ja uudet tilat palvelevat paremmin nykyisessä tilanteessa ja myös tulevaisuudessa. Kesällä pääsimme muuttamaan aikaisemmat kaksi toimipistettämme uusiin isoihin ja nykyaikaisiin tiloihin Lielahdessa. Halusimme juhlistaa tätä yhdessä asiakkaidemme kanssa, tarjoten pientä suolaista ja makeaa, hyvien tarjousten kera.
Uusi toimipiste on aina iso satsaus, oliko teillä muita markkinointikanavia käytössä avajaisten markkinoimiseksi?
-Käytimme laajasti erilaisia markkinointikanavia. Sähköiset kanavat, tekstiviestit ja printtimedia olivat meillä käytössä ulkomainonnan lisäksi. Tavoitteemme oli löytää niin nykyiset kuin uudetkin asiakkaat ja tarjota kaikille mahdollisuutta tulla tutustumaan toimintaamme.
Oletteko käyttäneet ulkomainontaa aiemmin vai onko tämä teille täysin uusi aluevaltaus?
-Olemme käyttäneet sitä aikaisemminkin ja näihin hyviin kokemuksiin perustuen päädyimme siihen nytkin.
Millaiset kokemukset teille jäi ulkomainonnasta ja miten avajaiset sujuivat?
-Kokemukset mainonnasta olivat erinomaiset. Saimme positiivista palautetta asiakkailtamme ja viesti koettiin selväksi. Erityisen suuren painoarvon onnistumisesta annan Medialiigan ammattilaiselle. Heidän avustuksellaan materiaali saatiin koostettua todella hienoksi ja toimivaksi. Avajaiset itsessään sujuivat erinomaisesti ja ihmisiä oli liikkeellä huomattavasti enemmän, mihin olimme etukäteen varautuneet. Haasteista selvisimme kiitettävästi ammattitaitoisen henkilöstömme ansiosta ja uskon, että myös asiakkaillemme tapahtuma oli positiivinen kokemus.
Avajaiskampanja suunnitteilla? Ota rohkeasti meihin yhteyttä!