Näin teet digitaalisen ulkomainoksen

Digitaalisten ulkomainosten koostaminen on suoraviivaista moneen muuhun markkinointikanavaan verrattuna. Mainoksen tulee kuitenkin olla suunniteltu kanava silmällä pitäen parhaan mahdollisen lopputuloksen saavuttamiseksi. Alla tiivistettynä vinkkimme ulkomainoksen tekoon. Mikäli kaipaat tarkempaa ohjeistusta tai mielipidettä omaan mainokseesi liittyen, ota rohkeasti yhteyttä!

Selvitä

– aineistokoko
– formaatti
– spottipituus
– mainosympäristö

Koosta

– tavoitteiden mukainen mainosviesti
– brändin mukainen ilme

Muista

– kontrasti mainossisällössä
– tekstimäärän minimointi
– helposti luettava fontti
– liikkuva kuva jos mahdollista
– katsoja ei näe aina koko spottia

Testaa

– ehditkö itse hahmottamaan sisällön 
– luettavuus kauempaa katsottaessa
– mainos myös livenä mikäli mahdollista

Hyvä tietää

-Tummapohjainen mainos on huomattavasti vaaleaa energiatehokkaampi. Puhtaan valkoista taustaa suosittelemme välttämään, taita valkoista vähintään hiukan haluamasi värin suuntaan.

-Mainoksia luetaan lähtökohtaisesti vasemmasta yläkulmasta alkaen. Optimoi siis mainoksen olennaisin sisältö niin, että se tulee varmasti nähdyksi.

-Ulkomainoskampanjoissa voit käyttää useampia mainoksia. Mikäli mainoksessa on liikaa sisältöä, tärkeinkin viesti jää helposti pimentoon. Koosta siis mieluummin useampi mainos joihin jyvität sisällöt. 

Mediataulumme löydät täältä, onnistunutta ulkomainoskampanjaa kohti!