Monipuolinen Medisport tavoittaa ulkomainonnalla laajan kohderyhmänsä
Kotimainen lääkäriasema Medisport palvelee Tampereen Kaukajärvellä ja Pirkkalan keskustassa, sekä nykyisin myös Lielahdessa. Perinteikäs yritys on huolehtinut kaikenikäisten terveydestä ja hyvinvoinnista jo vuodesta 1981 alkaen. Toiminta on laajentunut vuosien kuluessa ja samoin on käynyt palveluntarjonnalle. Nykyisin Medisport palvelee monipuolisesti kaikkia yksityishenkilöistä pörssiyrityksiin.
Yrityksen ulkomainoskampanja kohdennettiin toimipisteiden sijaintien mukaisesti, ja myös mainossisältö räätälöitiin sijaintiperusteisesti. Mainospintoina käytössä oli 10-19 m² digitaaliset tienvarsipinnat, jotka tavoittavat autoilijoiden lisäksi tehokkaasti myös muita tielläliikkujia.
Medisportin toimitusjohtaja Juha-Pekka Pynttäri avaa seuraavassa kevään kampanjaa.
Millaisia kokemuksia teille on kertynyt ulkomainonnasta?
– Medisport on aiemmin tehnyt paikallista ulkomainontaa hyvinkin rajatusti lähinnä lääkärikeskustensa välittömässä läheisyydessä. Markkinointiyhteistyössä meille keskeisiä asioita ovat yksinkertaisuus, ja se että tarpeemme ymmärretään. Medialiigan kanssa nämä ovat toteutuneet kampanjamme osalta.
Oletteko kokeneet digitaalisen ulkomainonnan vaivattomana kanavana mainostajan näkökulmasta?
– Mielestäni vaivattomuus on aina riippuvainen yhteistyön tasosta. Tänä päivänä aineistojen tuottaminen eri kanaviin, kuten printtiin, banneriin tai ulkomainokseen on varsin yksinkertaista ja toisiaan vastaavaa. Paljon kysymys on aikatauluista, ohjeistuksesta ja asiakaspalvelusta. Medialiigan kanssa aikatauluja pystyy sorvaamaan ja yhteyshenkilö on ollut aina saatavilla. Aineisto-ohjeet ovat selkeät ja helposti ymmärrettävissä.
Teillä on laaja palveluvalikoima. Mitä sisältöä toitte kampanjassanne esiin?
– Toimme ensimmäisessä kampanjassamme esille kahta asiaa Pirkanmaan alueella. Ensinnäkin viestin siitä, että Medisport on ihmisen kokoinen täyden palvelun yksityislääkärikeskus, josta ajan saa aina tutulle lääkärille. Toisaalta tarjoamme pirkanmaalaisille yrityksille tehokkaan, saavutettavan ja edullisen työterveyshuollon. Toisena kärkiteemana meillä oli ajokorttitodistus, joita teemme kolmessa lääkärikeskuksessamme. Yhteistä on tietysti Medisportin tekeminen tutuksi tamperelaisille, jotta voisimme tarjota vaihtoehdon kuluttajalle kaikissa terveyteen liittyvissä asioissa.
Onko teillä tietty kohderyhmä jota tavoittelette vai onko tavoitteenne näkyä laajalle ryhmälle?
– Palveluvalikoimastamme johtuen kohderyhmämme on melko laaja. Yhden ohi ajavan selkä on ollut jo pitkään kipeä tarviten laadukasta kuntouttavaa fysioterapiaa. Toista on saattanut jo pitkään vaivata jokin vaiva, johon haluaisi lääkäriltä arvion. Yrityspäättäjää saattaa ehkä kiinnostaa työterveyden hintaviidakossa paikallinen palveluntarjoaja, josta saa aina asiaan liittyvän henkilön kiinni. Toki tavoite on tuoda näkyviin palvelumme, tapamme ja arvomme mahdollisimman laajalle joukolle.
Medisportin toimintaan voit tutustua täällä.