Miljoonien positiivisten mainosten kampanja käynnistyy

Elokuussa alkava miljoonien positiivisten mainosten kampanja valjastaa digitaaliset mediataulut hyvän mielen mainosviestien levittämiseen. Kolmen sanan kehut saavat miljoonia näyttökertoja tienvarsilla loppuvuoden ajan ympäri Suomea.

Medialiigan viestintä- ja markkinointipäällikkö Matti Manninen kertoo mistä on kyse.

-Paljon on tullut mietittyä mihin yleishyödylliseen voimme käyttää valovoimaisten mediataulujemme vapaita mainostiloja. Teemme paljon yhteistyötä eri hyväntekeväisyysorganisaatioiden kanssa, mutta nyt ideoinnin lähtökohtana oli nimenomaan oma viestintämme.

Kampanja on henkilöstön yhteinen.

-Kolmen sanan mittaisten positiivisten viestien avulla haluamme tuoda hyvää mieltä tienvarsille. Olemme luoneet viestejä koko henkilöstömme voimin ja myös sidosryhmämme pääsevät kyllä mukaan talkoisiin. Kaikki viestit ovat nimenomaan meiltä – ja ihan periaatteesta tekoälyn kädenjälkeä emme tässä hyödynnä.

-Haluamme samalla korostaa, että ulkomainonnassa mainosviesti kannattaa todellakin olla tiiviissä paketissa. Mediataulumme sijaitsevat pääsääntöisesti teiden varsilla, joten viestinnän tulee olla napakkaa. Kolmen sanan toteutuksesta jää ehdottomasti enemmän mieleen kuin tekstiähkystä. Viestit voivat olla monen mielestä myös liiankin siirappisia, mutta ulkomainonnassa ei kannata olla liian hienovarainen, vaan mieluummin kärjistää viestiä, jotta se menee perille.

Toivotamme positiivista kesälomien jälkeistä aikaa!