Medialiigalle Avainlippu-merkki – ylpeästi kotimaista ulkomainontaa
Vuonna 2012 Turussa perustettu Medialiiga Oy on aina ollut 100 % digitaalinen, mutta myös 100 % kotimainen ulkomainosalan toimija.
Medialiigalle paikallisuus ja kotimaisuus ovat olleet aina tärkeitä arvoja ja nyt siitä on osoituksena myös Suomalaisen Työn Liiton myöntämä Avainlippu-merkki.
Koko ulkomainonnan ala toimii vahvasti osana yhteiskuntaamme. Suomen Ulkomainosliiton selvityksen mukaan vuonna 2022 ulkomainosyhtiöt tukivat suomalaista yhteiskuntaa noin 40 miljoonalla eurolla. Lisäksi on hyvä nostaa esiin, että merkittävä osa ulkomainosyhtiöiden liikevaihdosta palaa takaisin yhteiskunnalle muun muassa vuokrina ja palveluina.
Medialiigan markkinointi- ja viestintäpäällikkö Matti Manninen kokee, että jokaisen yrityksen on hyvä korostaa omaa rooliaan alati muuttavassa markkinoinnin kentässä.
–Muinoin menneisyydessä käytännössä kaikki suomalaiset markkinointikanavat olivat kotimaisten tahojen, kuten perinteikkäiden lehtitalojen omistuksessa. Digitalisaation ja mediakentän pirstoutumisen myötä mainosalustan tarjoava yritys on yhä useammin monikansallisesti toimiva ja ulkomaisessa omistuksessa. Markkina määrää luonnollisesti kehityskulun ja on mainostajan kannalta hienoa, että vaihtoehtoja on runsaasti ja monikanavaisuus aidosti toteutuu tänä päivänä joustavasti.
–Haluamme kuitenkin ylpeydellä kertoa omista arvoistamme ja korostaa sitä mistä tulemme, mitä olemme. Avainlippu on meille samalla konkreettinen osoitus paikallisuudesta. Tuotamme kotimaista palvelua ulkomainonnan keinoin ja kun tuotteemme eli digitaaliset mediataulut ovat Suomessa, toiminnallamme on myös paikallisesti kohdentuvia kerrannaisvaikutuksia siellä missä mediataulumme sijaitsevat.
Avainlippu-merkki on myönnetty Medialiigalle 10.9.2024. Merkki kohdistuu tuotteelle ”Digitaaliset ulkomainontapalvelut”.