Case: REDGOn ulkomainonta ja markkinointi – tutkittua tietoa ja reagointia

Aiemmin Falck-nimellä tunnettu REDGO tarjoaa hinaus- ja tiepalvelua tiellä liikkujille koko Suomessa. Yrityksen markkinointi on monipuolista, sillä toiminnan kehittämisen lisäksi tavoitteena on vielä varsin tuoreen REDGO-brändin tunnettuuden kasvattaminen.

Markku Sane, REDGOn kehityspäällikkö, avaa seuraavassa yrityksen toimintaa.

-Olemme tosiaan olleet suomalaisten apuna tien päällä jo vuosikymmeniä. Ensin nimellä Falck ja vuodesta 2022 alkaen REDGO. Ongelmanratkaisu on meidän alaamme. Tavoitteemme on asiakkaan matkan jatkamisen mahdollistaminen ja se, että meiltä saa paljon enemmän mitä hinaus- ja tiepalvelulta odottaa. Jos asiakas jää vastoinkäymisenkin jälkeen hyvälle mielelle, olemme selkeästi onnistuneet.

REDGO palvelee tiellä liikkujia, joten tienvarsilla näkyminen on luontainen valinta. Digitaalinen ulkomainonta mahdollistaa mainonnan sisältöjen ja sijaintien kohdentamisen sesonkiaikoina.

-Markkinointikanavista voisi tässä esiin nostaa verkkonäkyvyyden, radiomainonnan, sekä staattisen ja digitaalisen ulkomainonnan. Haluamme näkyä autoilijoille, joten siltä osin ulkomainonta ja radiomainonta muodostavat hyvän toisiaan täydentävän kombon. Mainontaa mittaroidaan ja tuetaan datan, sekä tutkimusten pohjalta.

Markkinointi on monikanavaista, kohderyhmä huomioiden.

-Olemme selvittäneet säännöllisesti Falckin ja REDGOn brändien tunnettuutta Suomessa. Tulokset nyt eivät ainoastaan ulkomainontaan liity, mutta Falck-brändin mainonnan loputtua tunnettuuden lasku on ollut erittäin nopeaa. On ollut mukava huomata, että työ REDGOn tunnettuuden eteen tuottaa tasaista kehitystä.

-Ulkomainonnan huomioarvo on ollut tilaamiemme tutkimusten perusteella korkeaa ja hiukan mutkia suoristellen voi tuloksista sanoa, että joka kolmas muistaa nähneensä REDGOn ulkomainonnassa.

Tutkittu tieto toimii myös mainosviestin ja -suunnittelun pohjana.

-Hinausyritys, vakuutusyhtiö ja läheinen ovat kolme ensimmäistä tahoa, jotka tulevat mieleen, kun matka tien päällä keskeytyy. Me luonnollisesti tavoittelemme, että tuo hinausyritys olisi mahdollisimman usein REDGO.

-Mainoksissa näkyy vahvasti brändimme sekä palvelumme. Toimimme nopeasti sekä empaattisesti ja sen on olennaista tulla esiin myös ulkomainonnassa. Digitaalisessa mainonnassa on lisäksi erittäin tärkeää näkyä ajankohtaisen sisällön kera. Mainoksissa tuomme säännönmukaisesti ilmi, että palveluitamme saa 24/7, apu on aina saatavilla.

Sääilmiöt ja tiellä liikkumisen sesongit ohjaavat osaltaan REDGOn mainontaa. Digitaaliset markkinointikanavat mahdollistavat myös mainonnan sijaintien kohdentamisen.

-Tietyt ajankohdat, kuten lomat, vaikuttavat suuresti toimintaamme. Lisäksi sääilmiöt, kuten ensilumi, rytmittävät huomattavasti tekemistämme. Digitaalisuus mahdollistaa reagoinnin ja sisällön räätälöinnin. Mainonnan sijaintien räätälöinti on tärkeää, jotta voimme näkyä niillä paikkakunnilla missä liikenne on kulloinkin vilkkaimmillaan.

-Kiitokset Medialiigalle mukavan läheisestä yhteistyöstä. Arvostan ennen kaikkea dialogia, jonka tavoitteena on toimiva mainonta.

Tutustu REDGON toimintaan täällä.