Case: Aimo Park Louhen dynaaminen toteutus
Turun keskustan pysäköintilaitos Louhi näkyy joulun alla huomiota herättävällä ja samalla informatiivisella tavalla; dynaaminen toteutus kertoo reaaliaikaisesti kuinka paljon parkkihallissa on vapaita pysäköintipaikkoja. Toteutus on digitaalisen verkossa olevan mediapinnan hyödyntämistä parhaimmillaan.
Asiakas: Aimo Park Louhi
Kampanjan viesti: Vapaat pysäköintipaikat
Ajankohta: Jouluostosten aika 2024
Mainospinnat: Isot digitaaliset mediataulut, koko keskimäärin 17 m²
Mainosten toistomäärä: Yli 5000 toistoa viikossa
Sijainnit: Turku, erityisesti kaupungin sisääntuloväylät
Kampanjan kohderyhmä on Turun alueella autoilevat kuluttajat, joten eri puolilla Turkua sijaitsevat mediataulut tavoittavat kohderyhmän kattavasti. Kohderyhmäanalyysi paljon liikkuvista suomalaisista (dentsu CCS, 2022) tukee ulkomainontaa mediavalintana. Kohderyhmässä korostuu kiinnostus autoilua sekä ostoksilla käymistä kohtaan, mikä on yleinen syy Louhen pysäköintilaitokselle suuntaamisessa. Paljon liikkuvissa suomalaisissa korostuu myös perheellisten kuluttajien osuus, jotka jouluostoksille laajalti tässä kuussa suuntaavat.
Medialiigan markkinointi- ja viestintäpäällikkö Matti Manninen on seurannut ilolla kampanjaa.
– Dynaamisia toteutuksia voisi olla huomattavasti enemmänkin käytössä digitaalisessa ulkomainonnassa. Oman näkemykseni mukaan nämä ovat animoinnin lisäksi sisältöjä, jotka tekevät digitaalisesta ulkomainonnasta kiinnostavaa katsojalle.
– Yleisin dynaaminen toteutus on avajaisiin tai aukioloaikoihin kytkeytyvä laskuri, joten on mukava esitellä tällaista harvemmin tienvarsilla nähtyä syötepohjaista toteutusta. Toivottavasti tämä esimerkki tuo taas lisää tietämystä aiheesta ja yhä useampi rohkaistuu miettimään omien mainossisältöjensä jalostamista.
Aimo Parkin Varsinais-Suomen aluepäällikkö Tero Hyökki pitää kampanjaa osuvana.
-Joulunalusaika on meille todellakin vilkas sesonki ja tavoitteenamme on olla mahdollisimman vahvasti Turun keskustassa autoilevien ihmisten mielessä. Kun joka paikassa on paljon ihmisiä ja ruuhka saattaa turhauttaa, tällainen reaaliaikainen sisältö, joka vähentää huolia parkkeerauksen osalta on meille erittäin hyvää näkyvyyttä. Informatiivinen sisältö kun yhdistetään mediatauluihin, jotka ovat hyvillä sijainneilla kaupungin sisääntuloväylillä, niin yhdistelmä on kyllä toimiva.