Suunnitelmallisen ulkomainonnan hyödyt
Panostamalla ulkomainontaan suunnitelmallisesti ja pitkäjänteisesti saat aikaan parhaan tuloksen. Kuulostaako markkinointialan yleiseltä kliseeltä? Avaamme seuraavassa miksi tämä pätee erityisen osuvasti juuri ulkomainontaan.
Toisto on tärkeää ulkomainonnassa
Toiston merkitys on olennainen. Ulkomainonnassa toistoon on helppo panostaa näkymällä samoissa sijainneissa säännöllisesti ja näin tavoittaa mainoskontakteja, jotka kulkevat samoja reittejä elinympäristössään. Siten brändi sekä mainossisältö tulevat jokaisella näyttökerralla tutummaksi ja huomion lisäksi aikaan saadaan myös muistijälki. Ulkomainospinnoilla nähty kiinnostava mainos saa paljon liikkuvien kohderyhmän harkitsemaan tuotteen ostoa (dentsu, CCS, 2022). Ensin täytyy kuitenkin kiinnittää huomio ja sisäistää mitä on nähnyt. Se onnistuu toiston avulla.
Pitkäjänteinen suunnittelu tuo aikasäästöä
Markkinointi on tänä päivänä monikanavaista. Suunnittelun sekä toteutuksen aikana on paljon palloja ilmassa, oli budjetti mikä tahansa. Vuosikello ja suunnitelmallinen budjetointi on suositeltavaa kaikkien markkinointikanavien osalta. Ulkomainonnassa hyvissä ajoin varatut kampanjat suoraviivaistavat asiakasviestintää ja näin aikaresurssi voidaan suunnata muuhun toimintaan.
Mainossisältöjen kehittäminen on helpompaa
Suunnitelmalliset mainossisällöt edistävät kampanjan tehoa. Ulkomainokset ovat sisällöltään varsin riisuttuja, mutta on paljon tekijöitä, jotka tulee ottaa huomioon ja yksityiskohtien suunnitteluun kannattaa ehdottomasti käyttää aikaa. Pitkäjänteinen mainostaja voi kehittää omaa tarinaansa kampanjasta toiseen ja myös erilaisten sisältöjen toisiinsa vertaaminen onnistuu. Täältä löydät lisätietoa ulkomainoksen suunnittelusta.
Suunnitelmallinen mainostaja näkyy parhailla sijainneilla parhaaseen aikaan
Ulkomainonta on yksi niistä kanavista, joissa mainospaikat ovat rajalliset. Digitaalisissa mediatauluissa mainoskierrolle aina määritelty maksimi ja luonnollisesti parhaille paikoille on kovin kysyntä. Erityisesti vilkkaimpina ulkomainonnan sesonkiaikoina kannattaa kampanjavarausten kanssa olla ajoissa liikkeellä, jotta saavuttaa optimaalisen näkyvyyden.
Kustannussäästöt
Ulkomainonnan hinnoittelu pohjautuu volyymialennuksiin. Lähtökohta on, että kerralla pidemmän kampanjan varatessasi saat sen edullisemmin.
Miten toimitaan, jos ilmenee tarve muuttaa suunnitelmia? Meillä Medialiigassa lähtökohtana on, että digitaalisuus mahdollistaa jouston ja reagoinnin. Sovittuja kampanjoita voidaan hienosäätää uusille ajankohdille, mikäli se vain on mahdollista. Markkinoinnin tulee olla samaan aikaan suunnitelmallista, mutta myös joustavaa, jotta siitä saadaan paras tulos.
Kampanja kiikarissa? Ota yhteyttä!