XBIL – vahvaa kasvua, rentoa markkinointia

Vuoden ensimmäisen asiakasesittelyn kohteena toimii käytettyjen autojen kauppaan erikoistunut XBIL, jolla on laaja ulkomainoskampanja tammi-helmikuussa neljän eri toimipisteen alueella. Pirkanmaalaislähtöinen XBIL on perustettu vuonna 2017 ja se on laajentunut ripeästi Tampereen lisäksi myös Hyvinkään, Porin ja Turun seuduille. Tänä vuonna XBIL avaa uuden toimipisteen Vantaalle. Kasvava yritys on näkynyt modernilla otteella monissa eri medioissa, luonut itse mediasisältöä ja ollut vahvasti esillä urheilun maailmassa.

Seuraavassa yrityksen markkinoinnista kertoo markkinointipäällikkö Isabella Koivisto.


Kerrotte, että teette ihmisläheistä autokauppaa. Avaatko mitä tämä pitää sisällään ja miten tuotte sitä esiin?

-Ihmisläheinen kauppa tulee esille ihan jokaisessa asiakaskohtaamisessa arjessa. Haluamme tällä viestiä, että palvelemme jokaista asiakasta ihmiseltä ihmiselle periaatteella. Tuomme tätä esille helposti lähestyttävällä markkinoinnilla, joka joskus herättää myös tunteita. 


Mitkä ovat pääasialliset markkinointikanavanne?

-Pääasiallinen markkinointikanavamme on sosiaalinen media (Instagram, Facebook & Tiktok) sekä Nettiauto.

-Haluamme panostaa meidän yrityksen sosiaalisen median sisältöön, joka ei ole pelkästään kaupallista vaan myös viihdyttävää eli juuri sellaista kun olemme myös yrityksenä. Toivomme, että asiakkaan on helppo tulla meille ostamaan autoa ja samalla pääsee mukaan meidän rentoon X-tiimiin sekä kokee olonsa tervetulleeksi myös uudestaan autoa vaihtaessa.


Olette tosiaan panostaneet myös ulkomainontaan, kerrotko kokemuksianne siitä? Millaisella mainosviestillä olette panostaneet tässä kanavassa? Koetteko, että digitaalisuus on teille tärkeä asia ulkomainonnassa?

-Meidän kokemukset ulkomainonnasta ovat positiivisia. Haluamme viestiä ulkomainonnalla tietoisuutta meidän brändistä ja arvoista. Digitaalisuus on meille tärkeää markkinoinnissa sekä erityisesti ulkomainonnassa.


Markkinointinne eroaa huomattavasti monesta muusta alanne toimijasta. Teette yhteistyötä julkisuuden henkilöiden kanssa, julkaisette omaa videocastia ja olette vahvasti mukana urheilun parissa. Kertoisitko ajatuksianne ja kokemuksianne näistä osittain ehkä kuitenkin hiukan moderneimmista valinnoista alallanne?

-Tulevaisuudessa sosiaalinen media ja nimenomaan vaikuttajamarkkinointi ottaa vielä isomman roolin yritysten markkinoinnissa. Haluamme panostaa markkinointiin, joka tuottaa vielä vuosien päästä ja on trendikästä myös silloin, eli samalla tavalla kuin panostamme myytäviin autoihimme. Tuomme markkinoille trendikkäitä hybridi- ja sähköautoja, jotka ovat muodissa vielä vuosien päästä. Kokemuksemme sosiaalisen median markkinoinnista ovat olleet pelkästään positiivisia. Asiakkaamme arvostavat sitä, että voivat ottaa meihin yhteyttä pienellä kynnyksellä esimerkiksi Instagramin tai Facebookin yksityisviestillä. 

Tutustu moderniin autokaupan toimijaan tarkemmin heidän sivuillaan!

Lisää uutisia