TurunKaluste – Perinteikäs perheyritys on nähnyt markkinoinnin muutokset

Turun keskustassa sijaitseva TurunKaluste on lähes 30-vuotias perheyritys. Puutarhakadun liikkeen lisäksi yrityksellä on lisäksi ollut verkkokauppa vuodesta 2013 alkaen. TurunKaluste on erikoistunut monipuoliseen ja säännöllisesti vaihtuvaan valikoimaan, jonka vuoksi yritys kartoittaakin tuotteita ympäri Euroopan.

Tuotteet ja yritys elävät siis jatkuvasti uudistuvassa tilassa, miten on markkinoinnin laita? Siitä ja yrityksen toiminnasta meille kertoo Krisse Meriluoto.

Mitä kuuluu TurunKalusteen kevääseen?

-
Valmistaudutaan kesäsesonkiin ja asuntomessuihin, jossa meillä on yhteisprojekti TA-Rakennuksen kanssa itse asuntomessujen aluella ja oheiskohteessa. 

Teillä on myymälä monesta toimialanne yrityksestä poiketen kaupungin keskustassa, kerrotko tärkeimmät pointit miten eroatte alan isoista toimijoista?

-Yksilöllisellä palvelulla ja tarjoamalla erilaisia tuotteita kuin isoilla toimijoilla on - meillä on paljon omaa tuontia ympäri Eurooppaa tarjoten asiakkaille mahdollisuuden kalustaa persoonallisen kodin itselleen.

Onko kalustealalla erityisiä sesonkeja jotka heijastuvat myös markkinointipanostuksiinne?

-Ei oikeastaan sillä sänkyjä, pöytiä ja sohvia tarvitaan ympäri vuoden. Kesäkalusteet on sesonkikalusteita ja niitä onkin mahdollista tilata netin kautta, mutta myymälän pienuuden vuoksi niitä on mahdotonta pitää esillä. 

Olette pitkän linjan yritys ja näin ollen olet ollut pitkään myös markkinoinnin kanssa tekemisissä. Mitä muutoksia markkinoinnissa haluaisit nostaa esille tuolta ajalta?

-Painettu mainos alkaa olla historiaa ja olemme keskittynyt mainostamaan netissä ja ulkomainonnassa.

Mitä kokemuksia teillä on ulkomainonnasta ja Medialiigan kanssa toimimisesta?

-Pelkkää hyvää ja ilolla onkin huomattu miten Medialiigan valotaulujen määrä on kasvanut niin Turussa kuin muuallakin Suomessa. 

Tutustu TurunKalusteen toimintaan ja verkkokauppaan täällä!

Lisää uutisia