Syyskuun ulkomainostaja: Geoenergiaratkaisujen edelläkävijä Rototec

Syyskuun ulkomainostaja Rototec on Euroopan suurin geoenergiaratkaisujen toimittaja ja alan edelläkävijä. Vuonna 2007 perustettu yritys toimii Suomen lisäksi Ruotsissa sekä Norjassa. Rototec toimittaa maalämpöratkaisuja erityisesti suurille kiinteistöille sekä teollisuudelle ja tarjoaa asiakkaalleen koko prosessin konsultoinnista asennukseen. Mainittakoon myös, että noin 100 henkilöä työllistävä Rototec on Helsingin kaupungin ilmastokumppani.

Rototecin viestinnässä tuodaan heidän omia palveluitaan ja brändiään esille, mutta myös laajemmin maalämpöratkaisua ja sen etuja.

Yrityksen markkinointi- ja viestintäpäällikkö Joanna Viileinen kertoo seuraavassa lisää.

Olette olleet esillä #maantavalla-kampanjallanne, kerrotko tästä hiukan?

-#maantavalla-kampanjan tarkoituksena on tuoda paremmin maalämmön hyötyjä esille. Ajatuksena on, että jos maa saisi valita, niin se valitsisi mahdollisimman puhtaan lämmitys-ja viilennysmuodon. Hiilineutraali maalämpö edesauttaa saavuttamaan ilmastotavoitteet, mutta se on myös kustannustehokasta. Olemme toimineet alalla jo vuodesta 2007 ja olemme osoittaneet olevamme pioneereja maalämpöalalla Suomessa lisäten tietoisuutta tästä lämmitys-ja viilennysmuodosta kaikenkokoisille kiinteistöille. Meidän ansiostamme maalämpökaivon kokoakin on muutettu niin kustannus kuin energiatehokkaammaksi. Meidät valittiin myös äskettäin Helsingin kaupungin ensimmäiseksi ei-helsinkiläiseksi ilmastokumppaniksi. Maalämmön suosio on suorastaan räjähtänyt viime vuosina, mutta vielä on kohderyhmiä saavutettavana. Haluamme myös tuoda Rototecia enemmän tunnetuksi niin maalämmön poraus kuin konsultointi-ja suunnittelupalveluistamme, joissa meillä on todella vahva osaaminen. Hyvin suunniteltu on todellakin puoliksi tehty. Oikein mitoitetut maalämpökaivot antavat energiaa pitkäksi aikaa ja hyvällä suunnittelulla voidaan myös tehdä projekteja pienille ja ahtaille kaupunkitonteillekin. 

Missä kanavissa kampanjanne näkyy ja miten ulkomainonta valikoitui osaksi sitä?

-Kampanjamme on näkynyt some-mainostuksessa, Alma Median bannereissa ja blogeissa ja toki meidän nettisivuillamme. Ulkomainonta oli meille täysin uusi kokeilu, mutta koemme, että se sopi tähän kampanjaan hyvin. 

Pääpainopisteenne on suurten kiinteistöjen ja teollisuuden puolella. Mitä kanavia käyttämällä pyritte tavoittamaan teille tärkeimmät kohderyhmänne?

-Olemme käyttäneet kohdennettua mainontaa somessa kuin myös julkaisseet maalämpöaiheisia blogeja ja mainoksia Kauppalehdessä, Tekniikka & Taloudessa ja Uudessa Suomessakin. Vaikka haluamme kohdentaa enemmän mainontaa B2B-puolelle, niin emme voi unohtaa B2C-puoltakaan. Maalämpö on yhä useamman omakotiasujan ja taloyhtiönkin valinta, eikä syyttä. Ulkomainonta edesauttaa B2C-puolen myyntiä, mutta näkyy myös muille kohderyhmillemme liikenteen tärkeissä solmukohdissa. 

Tutustu Rototecin #maantavalla-kampanjaan täällä

Lisää uutisia