Näin suunnittelet ulkomainoksen

Mitä on otettava huomioon digitaalista ulkomainosta suunniteltaessa? Lue yleiset vinkit tehokkaan mainoksen suunnitteluun ohesta! Tekniset tiedot, kuten kuvakoot ja tuetut tiedostomuodot meidän taulujemme mainoksista löydät täältä, ne sinun tulee aina selvittää tilannekohtaisesti.

1) Selkeys – Mainos on pääsääntöisesti nähtävissä vain lyhyen ajan, joten lähde sisällön suunnittelussa siitä, että mainoksesta näkee nopealla silmäyksellä olennaisimmat asiat. Keskity teksteissä olennaisimpaan ja valitse riittävän isot fonttikoot ja selkeästi toisistaan erottuvat värit. Kätevä tapa testata kuvan selkeyttä on katsoa kuvaa tietokoneen näytöltä hieman taaempaa, 3-5 metrin etäisyydeltä. Alle 10 sanaa fontilla joka on suurempi kuin 20, on hyvä yleispätevä nyrkkisääntö tienvarsimainontaan.

2) Värit – Värit muodostuvat usein mainostettavan brändin värimaailman mukaan, mutta muutama pointti kannattaa silti painaa mieleen. Puhtaan valkoista väriä kannattaa välttää varsinkin taustavärinä, se ei toimi kirkkautensa vuoksi edukseen led-tauluissa. Mainokseen kannattaa valita voimakkaita värejä, jotka herättävät katsojan huomion. Taustan ja tekstin isohko kontrasti on varma valinta, tumma tausta on hyvä lähtökohta.

3) Kuvat – Mikäli käytät mainoksessa kuvamateriaalia elävästä elämästä, ihmiskasvojen käyttö huomionherättäjänä on hyvä idea. Valitse selkeitä & värikkäitä kuvia, joissa ei ole liikaa pieniä huonosti taulusta erottuvia yksityiskohtia ja varmista, että tekstisisältö ei jää kuvien varjoon.

4) Video, animaatio, liikkuva kuva – Varmista liikkuvan kuvan käytön mahdollisuus aina tilannekohtaisesti. Mikäli videon käyttö on mahdollista, saat varsin pienelläkin vaivalla hyvän lisämausteen lisäämällä mainoksesi tärkeimpään kohtaan, esimerkiksi tarjoushintaan pientä liikettä huomiota herättämään. Pidä mainoksen luettavuus kuitenkin mielessäsi myös liikkuvaa kuvaa käyttäessäsi.

5) Reagointi – Digitaalista ulkomainosta voi muokata joustavasti myös kesken kampanjan. Tarkkaile mainontaa, kysy mielipiteitä muilta. Ajoita mainonta juuri sopiville päiville, tarvittaessa voit räätälöidä sisältöä myös mainonnan eri ajankohdille ja tehdä mainoksen viestistä eri variaatioita. ”Tänään” tai ”Huomenna” herättää huomion paremmin, kuin satunnainen päivämäärä, joka on lähestymässä.

Meiltä saat joustavasti myös mainonnan materiaalit tehokkaan näkyvyyden varmistamiseksi.
Ota rohkeasti yhteyttä ja kysy lisää mikäli mielenkiintosi heräsi!



 

Lisää uutisia