Marraskuun ulkomainostaja: Pilke päiväkodit

Marraskuun ulkomainostaja Pilke päiväkodit työllistää Suomessa yli 2000 ihmistä. Yritys kasvaa ja kehittyy, joten uusia päiväkoteja on nytkin rakenteilla; Tammikuussa 2021 Kirkkonummelle valmistuu kaksikielinen hirsipäiväkoti ja Helsingin Vallilaan musiikkipäiväkoti. Pilke kertoo tavoitteekseen tasapainottaa lasten ja aikuisten tarpeet sujuvaksi arjeksi, tavoitteena on onnistua luomaan lapselle hyvä päivä joka päivä.

Tavoitimme Pilkkeen markkinointi- ja viestintäjohtaja Kirsi Ristaniemen ja pääsimme kysymään muutaman kysymyksen liittyen heidän markkinointiinsa.

Missä markkinointikanavissa Pilke on eniten esillä?

- Painotamme eniten digitaalisia markkinointikanavia ja esimerkiksi sosiaalinen media on meille tärkeä markkinointikanava. Tämän lisäksi käytämme mm. digitaalisia mediatauluja sekä perinteistä printtimainontaa.  

Millaisissa käyttötarkoituksissa ja millaisella mainosviestillä olette olleet näkyvillä ulkomainonnassa?

- Käytämme ulkomainontaa pääasiallisesti uusien päiväkotikohteiden markkinoinnissa. Digitaalisilla mediatauluilla tavoitamme hyvin uusien paikkakuntien asukkaita ja saamme viestittyä heille uudesta päiväkodista, joka on aukeamassa paikkakunnalle.

Tuotte selvästikin arvojanne esiin viestinnässänne, missä määrin se nähdäksesi onnistuu ulkomainonnan osalta?

- Toki mainostila antaa raamit esimerkiksi tekstin määrälle eikä aivan kaikkea voi sanoittaa, mitä haluaisi. Olemme kuitenkin onnistuneet kiteyttämään tärkeimmän viestin ja myös kuvat ovat tärkeässä roolissa.

Millaisia kokemuksia teillä on kertynyt ulkomainonnasta?

- Olemme saaneet mainoksista positiivista palautetta ja kokemuksemme on oikein hyvä. 

Lisää uutisia