Maaliskuun ulkomainostaja: Turun Osuuskauppa

Maaliskuun ulkomainostajana esittelemme Varsinais-Suomessa monipuolisesti esillä olevan ja juhlavuottaan viettävän Turun Osuuskaupan. Haastattelussa meillä on viestintäpäällikkö Henna Räsänen.

Turun Osuuskauppa täyttää tänä vuonna 120 vuotta, miten tämä näkyy mainonnassanne?

-Turun Osuuskauppa täyttää lokakuun 20. päivä kunnioitettavat 120 vuotta, mutta juhlia vietetään pitkin vuotta. Juhlavuosi on meille merkittävä etappi ja se näkyy läpi vuoden kaikessa tekemisessämme, myös mainonnassa. Juhlavuoden aikana panostamme erityisesti asiakasomistajuuden ja asiakasomistajaetujen esiin nostamiseen laajalla markkinoinnin ja viestinnän keinovalikolla. Juhlahumu siis näkyy asiakasomistajille etuina ja sekä vastuullisina arjen pieninä tekoina ympäri Varsinais-Suomea. Yhtenä esimerkkinä asiakasomistajaeduista voisi mainita kuukausittain vaihtuvat S-mobiiliedut. Julkaisemme joka kuukausi 10 vaihtuvaa juhlavuoden etua S-mobiilissa, siis yhteensä 120 juhlaetua vuoden aikana.

Näytte tienvarsilla laajasti, miten olette päätyneet panostamaan ulkomainontaan osana markkinointianne?

-Markkinointimme on monikanavaista ja pyrimme valitsemaan aina tarkoitukseen ja kampanjaan sopivan mediamixin. Kun tavoitellaan isoja massoja, niin ulkomainonta sopii siihen erityisen hyvin. Jatkuva näkyvyys ulkomainonnassa kasvattaa tunnettuutta. Mitä useammin asiakas meidät kohtaa eri kanavissa, sitä paremmin pysymme myös asiakkaiden mielissä. Lisäksi ulkomainostaulujen sijainti vaikuttaa. Sitä kautta saamme varsin hyvin esimerkiksi toimipaikkatasoisesti kohdennettua markkinointiviestintää. Ei sovin unohtaa myöskään ketterää reagointia vaihtuviin sisältöihin, varsinkin nyt poikkeusvuonna on ollut tarpeen reagoida sisältöihin toisinaan nopeastikin.

Mitkä brändit ovat edustettuna ulkomainonnassanne?

-Turun Osuuskaupalla on paljon eri liikeideoita marketeista ja tavarataloista hotelleihin ja ravintoloihin. Pääsääntöisesti ilmoittelemme market kaupan ketjuilla Prismalla ja S-marketilla. Lisäksi nostamme myös muita toimialoja esiin kampanjakohtaisesti. Nyt 120-juhlavuonna erityisesti Turun Osuuskauppa, asiakasomistajuus, S-mobiili ja asiakasomistajaedut ovat voimakkaasti esillä.

Vinkkinne muille ulkomainostajille?

-Olemme havainneet, että mahdollisimman selkeä ja yksinkertainen viesti mahdollisimman isolla toimii ulkomainonnassa. Erityisesti tämä korostuu, kun mainos näkyy tien varrella ja viesti täytyy saada perille nopeasti yhdellä silmäyksellä ohi ajettaessa. Samoin mainoksen taustalle kannattaa laittaa väri, valkoinen tausta ei yksinkertaisesti toimi tässä formaatissa.

Lisää uutisia