Lokakuun ulkomainostaja: Kauppakeskus Mylly

Syksyn toisena ulkomainostajan esittelemme Kauppakeskus Myllyn. Varsinais-Suomen suurin kauppakeskus käsittää yli 150 liikettä ja on oman mainontansa lisäksi esillä myös liikkeidensä näkyvyyden kautta. Mylly on kauppakeskus, mutta tilanteen salliessa myös tapahtumapaikka, joten mainonnan sisältö vaihtelee laajalla skaalalla.

Myllyn markkinoinnin saloja meille avaa markkinointipäällikkö Meri Hakulinen.

Mitä kuuluu Kauppakeskus Myllyn syksyyn?

-Kauppakeskus Myllyn syksyyn kuuluu hyvää. Olemme iloisia kesän hyvistä kävijämääristä ja myynneistä. Teemme jatkuvasti työtä sen eteen, että Myllyn liikkeet voivat toimia ja asiakkaat asioida Myllyssä turvallisesti. Tällä hetkellä suunnittelemme jo joulua ja ensi vuotta, joka on Myllyn 20. toimintavuosi.

Kerrotko hiukan käyttämistänne markkinointikanavista?

-Mylly käyttää kampanjoissaan paikallisesti massoja tavoittavia markkinointikanavia. Teemme toki myös kohdennettua markkinointia, mutta isoissa kampanjoissa laaja tavoittavuus on tärkeää. Myllyssä käy normaaliviikkona n. 100 000 asiakasta, joten ihan pienet kanavat eivät tuo meille kasvua. Medialiigan kattava ja jatkuvasti kasvanut verkosto on erittäin hyvä tapa saada näkyvyyttä Varsinais-Suomen alueella.

Millaisesta sisällöstä mainontanne koostuu?

-Mainonnan sisältö riippuu todella paljon kampanjasta. Skaala on laaja: Myllytys on äärimmäisen taktinen, hintavetoinen kampanja, kun taas keväällä muistuttelimme ihmisiä turvaväleistä ja käsienpesusta, joka oli tärkeä brändillinen teko.

Miten olette päätyneet käyttämään ulkomainontaa?

-Ulkomainonta tavoittaa ihmisiä laajasti eri kohderyhmistä. Se on myös vaikuttavaa, kun viestit miettii oikein ympäristö huomioiden. Digitaaliset pinnat tuovat mahdollisuuden nopeaankin viestin vaihtoon, joka on tietenkin tässä ajassa erittäin tärkeä asia.

Teillä on toistuvasti tapahtumia esimerkiksi Myllytyksen muodossa, joten voi varmasti sanoa, että teillä on pitkä kokemus myös tapahtumamarkkinoinnista. Mitkä pointit ovat mielestäsi tärkeimpiä ottaa huomioon tapahtumamarkkinoinnissa?

-Tällä hetkellä tapahtumamarkkinointi on toki meilläkin tauolla, mutta tapahtumamarkkinoinnissa pätevät aikalailla samat lainalaisuudet kun muussakin markkinoinnissa. Joskus harmikseen näkee tapahtumamarkkinointia, jossa on unohdettu se tärkein asia, eli Mitä? Missä? Milloin? Siitä kun lähtee liikkeelle, on jo aika pitkällä! Ulkomainontaan ei kannata tunkea liikaa asioita, vaan pysytellä tärkeimmissä viesteissä.

Lisää uutisia