Kesäkuun ulkomainostaja: Puolenkuun Pelit

Kesäkuun ulkomainostajana toimii Puolenkuun Pelit, joka avasi kesäkuun alussa uuden myymälän Tampereelle.

Pelikauppa Puolenkuun Pelit on vuodesta 1997 toiminut pelien ja viihteen erikoisliike. Yrityksellä on myymälät Turussa, Lahdessa ja nyt siis myös Tampereella. Puolenkuun Peleillä on lisäksi ollut erittäin laajan valikoiman omaava verkkokauppa jo vuodesta 2003 alkaen.

Kysymyksiimme vastasi toimitusjohtaja Vili Nenye.

Mainonnan teemanne on ollut uuden myymälän avajaiset, kerrotko aiheesta hiukan?

-Puolenkuun Pelit Tampere tarjoaa kaiken viihteen ja täyden palvelun. Tarkoituksemme on saada kaikki pelaajat, ja pelejä, elokuvia tai muuta viihdettä ostavat käymään myymälässä nyt avajaisten aikaan tai kesän mittaan.

Uusi myymälä on aina iso satsaus, mitä markkinointikanavia teillä on ollut käytössä avajaisten markkinoimiseksi?

-Käytimme hyvin laajasti eri markkinointikanavia, lukuunottamatta TV- ja radiomainontaa. Uskomme monimediamarkkinointiin. Tampereen kokoisessa kaupungissa näkyvyys hukkuu myös helposti massaan, jonka takia uskomme, että edes logon näkyminen useasta suunnasta vahvistaa brändiä hyvin.

Oletteko käyttäneet ulkomainontaa aiemmin vai onko tämä teille täysin uusi aluevaltaus?

-Käytimme ulkomainontaa Lahden uuden tilan avajaisissa lokakuussa 2020. Yleisesti ihan hyvää kokemusta, kun autolla liikkuvat perheelliset ja ohikulkevat huomasivat myymälän avajaiset.

-Tuotevalikoimamme on niin laaja, että uskomme, että voimme käyttää yleisiä medioita markkinoinnissa. Kohderyhmien valitseminen oliskin ulkomainonnassa hankalaa - mutta kattava tavoitettavuus yllättävässä paikassa on myös helpommin mieleen jäävää.

***

Tutustu Puolenkuun Pelien toimintaan laajaan tuotevalikoimaan täällä!

Lisää uutisia