Helmikuun ulkomainostaja: Meditas Oy
Helmikuun ulkomainostajana esittelemme Meditas Oy:n, joka on näkynyt tienvarsilla Turussa ajankohtaisen tuotelanseerauksen tiimoilta. Yritys on exoskeletonien eli ulkoisten tukirankojen ja muun uusimman terveysteknologian maahantuoja ja kouluttaja.
Meditas Oy:n toimitusjohtaja Minna Laine, kerrotko alkuun hiukan yrityksestänne?
-Olemme uusimman teknologian parissa toimiva raisiolainen yritys. Toimitilamme sijaitsevat Raision Westlog Oy:n tiloissa, jonne voi tulla katselemaan ja kokeilemaan tuotteita ajanvarauksella. Meille uskaltaa tulla, kun on avarat tilat ja uusi ammattilaistasoinen ilmanpuhdistin on tuhoamassa koronaviruksia ja muita epäpuhtauksia sisäilmasta.
Ulkomainontaa päädyitte käyttämään tuotelanseerauksen yhteydessä, miten kanava valikoitui osaksi markkinointianne?
-Ehkä suurin asia oli asian ajankohtaisuus. Media uutisoi nyt monella taholla aerosolitartuntojen mahdollisuuksista ja meillä oli tähän älykäs ratkaisu tarjolla. Haluamme tuoda uutuuttamme nopeasti ja laajasti esille.
-Lukemattomia kertoja ohi ajaessa ulkomainonta tuli väistämättä huomioitua. Halusimme kokeilla uusia keinoja markkinointiin, ja taulun koko sekä sijainti myös vaikuttivat. Kun tavoitteena on uuden tuotteen kiinnostavuuden herättäminen laajalle kohderyhmälle, on monitahoinen lähestyminen tarpeen. Yhteistyökumppaneita valitessamme arvostimme joustavuutta, ammattitaitoa sekä neuvontaa juuri meidän tarpeeseen. Täytyy sanoa, että tässä Medialiiga kyllä onnistui. Yhdessä mietimme, mikä toimisi ja konsultointia ulkomainontaan vaikuttavista asioista oli saatavilla ulkomainonnan ensikertalaiselle.
Lanseeraamanne EOLIS Air Manager on mielenkiintoinen ja ajankohtainen tuote, kerrotko siitä myös muutamalla lauseella?
-Tämä on tuote, joka tutkitusti tuhoaa koronavirukset ja muutkin epäpuhtaudet huoneilmasta. Tästä asiasta puhutaan nyt enenemissä määrin ja tutkijat osoittavat aerosolien tartuttavuuden ilmassa. Me etsimme parasta mahdollista ratkaisua, joka täyttää medical tason sertifikaatit ja sellainen löydettiin. Se on myös meidän Westlogin avarassa toimistotilassa, jonne voi katsomaan muitakin tuotteita.
Mitä asioita pidätte markkinoinnin näkökulmasta olennaisina tämän kaltaisen tuotelanseerauksen yhteydessä?
On tärkeää löytää oikeat kanavat ja kohderyhmät. Kun kyseessä on tuote, joka on tarkoitettu avotiloihin, odotussaleihin, kouluihin, päiväkoteihin, sairaaloihin ja yleensä paikkoihin, joissa ihmiset kokoontuvat tai viettävät aikaa, myös markkinoinnin toimenpiteet kohderyhmän tavoittamiseksi on oltava monipuolisia. Ulkomainonnan tavoitettavuus perustuu näyttöjen määrään ja siihen me tartuimme. Myös valtakunnallinen saatavuus on tärkeää.