Elokuun ulkomainostaja: Bolt.Works – markkinointia uskallus edellä

Elokuun ulkomainostajana esittelemme rytinällä henkilöstöpalvelualalle ponnahtaneen Bolt.Worksin, joka on kasvanut varsin lyhyessä ajassa alan kärkitekijäksi ja ollut esillä myös esimerkiksi jalkapalloseura HJK:n pääsponsorina. Kelta-musta värimaailma on tuttu tienvarsilta ympäri Suomen ja toimipisteitä löytyy tällä hetkellä kahdestatoista kaupungista. Haastattelussa meillä on Boltin Timo Hakkarainen (Co-founder, toimialajohtaja, teollisuus).

Kerrotko ihan ensin hiukan teistä, mikä on Bolt.Works pähkinänkuoressa?

-Olemme vahvasti teknologiaan nojaava henkilöstöpalvelualan nopein kasvaja. Teknologian käyttö konkretisoituu omassa Bolt-sovelluksessamme, joka toimii työt ja tekijät yhdistävänä alustana.

Markkinoitte ulkomainonnan lisäksi monipuolisesti myös esimerkiksi vaikuttaja- ja sponsorointiyhteistyön avulla, mitkä ovat ydinajatuksenne markkinoinnista?

-Haluamme tehdä erottuvaa markkinointia ketterästi ja myöten markkinointimiximme on aina ollut muuttuva. Mittaamme tehtyjä toimenpiteitä ja yksinkertaisesti panostamme siihen mikä toimii. Johtava ajatuksemme on, että hyvin toteutettu markkinointi ehdottomasti kannattaa aina.

-Markkinointia emme missään nimessä peilaa vain lyhyen aikavälin tuloksiin, vaan tarkastelemme aina isompaa kuvaa. Brändin tunnettuus vaikuttaa käytännössä lähes jokaiseen osa-alueeseen yrityksen toiminnassa. Pitkän aikavälin markkinointipanostukset ovat selkeästi vaikuttaneet positiivisesti esimerkiksi työntekijäuskollisuteen ja henkilöstön rekrytointiin. Liikevaihtomme on kasvanut viidessä vuodessa hiukan vajaat 600 % ja kunnia kuuluu ehdottomasti sille, että olemme uskaltaneet markkinoida vahvasti.

Ulkomainonta on tuonut teidät monille tutuiksi ja olettekin hyvä esimerkki yrityksestä, joka on systemaattisesti esillä satunnaisten kampanjoiden sijaan. Miten olette päätyneet panostamaan vahvasti tähän kanavaan?

-Ulkomainontaan panostamme yksinkertaisesti siksi, että olemme havainneet sen toimivan. Tätä vahvistaa työntekijöiltä ja asiakkailta saatu palaute sekä oma mittarointimme. Ulkomainonnan avulla voimme toteuttaa erottuvaa ja mieleenpainuvaa markkinointia, joka tukee samanaikaisesti tämänhetkistä toimintaamme ja lisää myös tunnettuuttamme pitkällä aikavälillä.

-Medialiigaan aloitteellisena ja aktiivisena yhteistyökumppanina olemme olleet erittäin tyytyväisiä. Palvelu on ollut todella nopeaa ja digitaalisuuden myötä ulkomainonta markkinointikanavana hyvin vaivaton.

Tutustu Boltiin tarkemmin täällä

Lisää uutisia