Digitaalisuus mahdollistaa dynaamisen mainossisällön ulkomainonnassa

Kaarinan Piispanristin Prisma avattiin keväällä 2019 ja osana mainoskampanjaa käytössä oli reaaliaikainen laskuri.

Yleisin tapa hyödyntää ulkomainostaulujen digitaalisuutta ja jatkuvaa verkkoyhteyttä on päivittää mainossisältö toiseen tarpeen mukaan. Tästä esimerkkinä voisi toimia vaikkapa viikoittain tai eri kellonajan mukaan vaihtuva mainos. Lounasta voidaan mainostaa ennen lounasaikaa ja tämän jälkeen siirtyä à la carte -mainokseen, alennuskampanjan prosentit päivittää ajankohtaisiksi. Lisäksi samassa kampanjassa voi hyödyntää useampaa eri sisältöä joiden kesken mainosaika jakautuu, joko vuorotellen kiertäen tai eri mainospinnoissa.

Yhä enenevässä määrin digitaalisuutta hyödynnetään kuitenkin myös erilaisten datasyötteiden kautta. Mainoksessa voi olla tarkka aika avajaispäivään, arvioitu liikenteen määrän huomioon ottava ajomatka myymälään tai vaikkapa ajantasainen tulos jalkapallo-ottelusta. Jokainen mainos haetaan verkosta, joten kiinteän videon tai kuvan sijasta muuttuva, dynaaminen sisältö on pitkälti räätälöitävissä mikäli lähde sille on vain olemassa ja saatavilla. Monilla nykyaikaisilla verkkosivuilla on reaaliaikaista tietoa, kuten esimerkiksi parturi-kampaamolla jonostaan, joka on yhtä lailla ulkomainonnassa hyödynnettävissä.

Dynaamisesti hetkessä elävä mainossisältö mahdollistaa nokkelat toteutukset, jotka kiinnittävät huomion ja jäävät mieleen. Mikäli tästä heräsi ajatus oman kampanjan toteutukseen, ota yhteyttä, niin katsotaan lisää ja ideoidaan yhdessä vaikkapa täysin uudenlainen toteutus!

Kauppakeskus Myllyn kampanjatoteutuksissa on hyödynnetty säätilan mukaan vaihtelevaa mainossisältöä.

Lisää uutisia